Innova is een compleet productie- en beheersysteem voor het Nederlandse notariaat, tot stand gekomen in nauwe samenwerking met een aantal Limburgse notariskantoren.

Innova, een introductie...

Innova wordt door haar gebruikers gewaardeerd voor het enorme gebruiksgemak. Het programma ondersteunt de dagelijkse bezigheden binnen de notariële praktijk optimaal, zodat u zich kunt richten op de inhoud.

Innova kent de onderstaande hoofdonderdelen:

  • Cliëntenbeheer
  • Onroerende zaken
  • Dossierbeheer
  • Agendabeheer
  • Productie van akten, correspondentie, volmachten etc.
  • Afrekeningen en facturen
  • Tijdregistratie
  • Kostprijsvolgsysteem met uitgebreide managementinformatie
  • Koppeling met standaard financieel pakket AccountView
Innova, de digitale ruggengraat van uw kantoor...

Innova beheert op een eenvoudige wijze uw dossiers. Natuurlijke personen, rechtspersonen en onroerende zaken komen hierin samen. Intelligente modellen zorgen ervoor dat u zonder moeite akten, correspondentie, facturen en afrekeningen kunt genereren. De termijnbewaking bij de dossiers ondersteunt uw praktijk optimaal bij het tijdig uitvoeren van de benodigde recherches. Door deze recherches te groeperen, kunnen ze met een enkele klik worden gestart en beoordeeld. Dit scheelt uw medewerkers bijzonder veel tijd.

Digitale dossiervorming wordt steeds belangrijker. Alle recherches en inzages worden automatisch digitaal bewaard. De integratie van Innova met Outlook zorgt ervoor dat u inkomende berichten met bijlagen direct aan uw dossiers kunt koppelen. Alle informatie is daarmee direct beschikbaar voor alle medewerkers.

Communiceren met uw cliënten kan op iedere gewenste manier: per post, per e-mail of via Innova Online. Met Innova Online kunt u concepten, afschriften, correspondentie, facturen en afrekeningen direct beschikbaar maken voor uw cliënten in een beveiligde online omgeving. Vertraging door de post en het risico op datalekken door het gebruik van e-mail worden daarmee uitgesloten.

De financiële afhandeling is tot in de puntjes geregeld. Worden er meer uren geschreven op een dossier dan begroot? Dan waarschuwt Innova u tijdig. Facturen maakt u met vaste tarieven of voegt u samen op basis van de geregistreerde uren van uw medewerkers.

Innova integreert...

Innova integreert externe registers

  • De directe koppelingen met BRP, VIS, het Curatele- en bewindenregister, het Insolventieregister en KIK-inzage zijn essentieel voor het snel en betrouwbaar uitvoeren van de vereiste recherches.
  • Innova werd als eerste notariële softwarepakket gecertificeerd voor de koppeling met het CDR. Uiteraard zijn de CTR en CLTR inschrijvingen eveneens geïntegreerd. In samenwerking met de KNB wordt op dit moment de integratie van het CAS gerealiseerd.
  • Met Innova kunt u KIK akten maken zodat u gebruik kunt maken van het verlaagde inschrijvingstarief.
  • Hand in hand met stichting ECH bouwen wij aan de geheel nieuwe versie ECH 4.0 in Innova

Innova integreert uw vertrouwde kantoorapplicaties en -apparatuur

  • Innova koppelt met Outlook zodat u e-mailcorrespondentie kunt archiveren in de dossiers en de afspraken in uw agenda altijd actueel zijn.
  • Onze invoegtoepassing in Word voegt essentiële functionaliteit voor het notariaat toe. Aflijnen, voluit typen en verklaringen invoegen gebeurt met een enkele klik.
  • Facturen en afrekeningen worden direct in het administratieve pakket AccountView geschreven. Actuele overzichten zoals de bewaringspositie en het onderhanden werk op basis van de geregistreerde uren zijn altijd beschikbaar. In Innova kunnen uw medewerkers direct zien wat de financiële status van een dossier is. Vragen voor uw boekhouder als ‘is deze factuur al betaald’ en ‘wat is het actuele saldo van deze boedel’ hoeven daardoor niet meer gesteld te worden.
  • Indien u gebruik maakt van VOIP telefonie ziet u in Innova wie belt en kunt u naar wens direct de partijkaart of de actuele dossiers openen. Het vragen naar verdere persoonsgegevens is daarmee verleden tijd.
  • Slimme scanners zorgen ervoor dat uw scan direct op de juiste plaats opgeslagen wordt. Een legitimatiebewijs? In de persoonlijke map van uw cliënt. Een koopovereenkomst? In het dossier.
Innova denkt met u mee...

Innova is proactief. In uw meldingen overzicht ziet u direct welke dossiers uw aandacht nodig hebben. Nadert de streefdatum voor de concepten? Moet de her- of narecherche uitgevoerd worden? U ziet het direct.

Innova is veilig...

Innova is een veilig systeem. De manier waarop Innova de gegevens van uw cliënten bewaart is uniek. De bestanden die Innova gebruikt zijn minder gevoelig voor virussen en zijn beter beveiligd tegen ongeoorloofd uitlezen dan de databases van haar concurrenten. Door gebruik te maken van Innova Online voorkomt u tevens dat documenten per ongeluk bij de verkeerde persoon terecht komen.

Innova wordt jaarlijks gecertificeerd door de KNB, een bewijs van kwaliteit.

U bent de baas over uw gegevens. U kunt zelf kiezen waar Innova voor u draait, op een eigen server in uw kantoor of gehost in de cloud. U bent bij SoftwarePartners Zuid bv geheel vrij in het kiezen van uw hardwareleverancier. U hebt en houdt dus altijd de volledige controle. Zonder uw medewerking kunnen wij niet bij uw systeem. Heeft u hulp nodig? Dan kunt u ons altijd mee laten kijken via TeamViewer dat direct vanuit Innova gestart kan worden.

Innova is een vertrouwd systeem. SoftwarePartners Zuid bv is een zelfstandig en onafhankelijk bedrijf. Wij werken niet onder druk van een grote investeringsmaatschappij. Via de gebruikersvereniging van Innova heeft u direct invloed op de toekomstige koers van Innova.

SoftwarePartners Zuid bv staat voor u klaar...

Wij zijn u graag van dienst.

Bij het in gebruik nemen van Innova zorgen wij dat Innova optimaal wordt ingericht voor uw kantoor. Tijdens deze eerste ingebruikname trainen wij de beheerders van uw kantoor. Voor het wijzigen van voorkeuren in het systeem heeft u ons namelijk niet nodig, u krijgt de volledige bevoegdheid. Of het nu gaat om modellen of een factuuropbouw, u bent en blijft de baas.

Zodra de basis gelegd is gaan we met alle medewerkers aan de slag. Waar nodig leggen we uit hoe het intuïtieve systeem nog handiger gebruikt kan worden. We zorgen samen met u dat alle processen optimaal ondersteund worden.

Wij blijven u graag van dienst.

In Innova mag u alles zelf, maar als dat even een keer niet lukt staan wij voor u klaar. Wij werken snel en persoonlijk en zorgen voor de oplossing. Wij zijn gespecialiseerd in maatwerk. Wij staan daarom altijd open voor suggesties en ideeën uit de praktijk. Zo blijft Innova altijd in beweging.

Graag vertellen wij u nog veel meer over Innova. Bij voorkeur doen we dit tijdens een demonstratie. Zo kunt u zien en ervaren hoe Innova uw kantoor optimaal kan ondersteunen. Laat u ons weten wanneer wij langs mogen komen? U kunt ons bereiken via 045 404 24 40. Via deze link vindt u al onze overige contactgegevens.